Czy i jak reklama outdoorowa pomoże zwiększyć sprzedaż?

Sprzedaż
Czy i jak reklama outdoorowa pomoże zwiększyć sprzedaż?
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Większość nowych firm i początkujących przedsiębiorstw skarży się na brak klientów oraz idące za tym małe dochody. Przez to wielu biznesom grozi upadłość i konieczność zamknięcia lokalu czy sklepu. Jak skutecznie wybić się na rynku i pozyskiwać nowych klientów? Podpowiadamy!

Czym jest reklama outdoorowa?

Reklama outdoorowa, czyli po polsku reklama zewnętrzna, to druga, po internetowej, najskuteczniejsza forma reklamy. marketing outdoorowy można prowadzić naprawdę niedrogo, a przyciągnąć do siebie setki nowych klientów. Za pośrednictwem reklamy zewnętrznej możesz zareklamować właściwie wszystko, co zechcesz i co potrzebujesz. Na przykład internetowy sklep drogowy możesz promować w outdoorze za pomocą banerów w miejscach, gdzie produkty sklepu mogą się przydać (w okolicy budowy, nowej drogi, parkingu).

Fot. donatas1205/Adobe Stock

Jakie są formy reklamy outdoorowej?

Reklamą zewnętrzną może być właściwie wszystko to, co promuje Twoją firmę lub jej usługi w przestrzeni outdoorowej – na zewnątrz. Takie reklamy to na przykład banery, billboardy, plakaty i szyldy. To najbardziej oczywiste sposoby na zareklamowanie biznesu, są jednak jeszcze formy, które są mniej popularne, a równie skuteczne. Do promowania firmy możesz wykorzystać… Samochody! Możesz za niewielkie pieniądze zamówić dla aut firmowych specjalne magnesy, które nakleja się na drzwi lub maskę auta. Na takim magnesie mogą znaleźć się informacje kontaktowe Twojej firmy, zakres usług oraz oczywiście logo z nazwą. Litery i cyfry powinny być duże i czytelne, by potencjalny klient mógł rozczytać, co jest napisane na magnesie. Takie reklamy są w zupełności bezpieczne dla karoserii i nie porysują lakieru na samochodzie. Na banerach czy billboardach, oprócz kluczowych informacji o firmie oraz nazwy, powinno znaleźć się zdjęcie lub grafika oraz chwytliwe hasło. To znacznie większe formaty reklamy, które dają szersze pole do popisu.

Inną nieoczywistą formą reklamy, jest dbałość o witryny, wejście do siedziby firmy, sklepu lub hotelu oraz reklamy tuż przed nimi. Dla restauracji lub hoteli, zwłaszcza tych bardziej ekskluzywnych, zachęcającą reklamą będzie na przykład rozłożenie przed wejściem czerwonego dywanu, który kojarzy się z luksusem. Po bokach takiego dywanu, tuż przed drzwiami mogą stanąć słupki z czerwonym sznurem, odgradzające dywan od ulicy. Taki wystrój przed restauracją na pewno przyciągnie gości, poszukujących odrobiny luksusu. Słupki mogą też odgradzać i ochraniać reklamy stojące przed wejściem, na przykład flagi czy chorągwie reklamowe lub potykacze.

Czy reklama outdoorowa jest skuteczna?

Markerting outdoorowy jest najskuteczniejszą i najbardziej opłacalną, obok reklamy internetowej formą promowania swojej działalności. Dzięki rozpowszechnianiu informacji o ofercie Twojej firmy w outdoorze, przyciągniesz nowych klientów i przede wszystkim sprawisz, że usłyszy o Tobie coraz więcej osób. Jeśli chcesz sprzedać nowy produkt, niech on stanie się głównym tematem reklamy, a jeżeli Twoim celem jest zapoznanie potencjalnych klientów z Twoją firmą i jej ofertą, pozostań przy reklamie ogólnej.

Promocja firmy i swoich usług oraz produktów, zwłaszcza na starcie, nie należy do najłatwiejszych zadań. Z pomocą reklamy outdoorowej osiągniesz wyższe wyniki sprzedażowe oraz przyciągniesz nowych klientów, wzbudzając ich zainteresowanie. Nie zapominaj, że reklamą Twojej firmy nie są wyłącznie billboardy i plakaty, lecz także to, jak prezentuje się jej siedziba z zewnątrz. Zadbaj o czystość przy wejściu, czytelny i atrakcyjny szyld oraz gadżety, które również zachęcą klientów do odwiedzenia lokalu.

Zdjęcie główne: totojang1977/Adobe Stock

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak skuteczne kampanie reklamowe mogą wspierać rozwój lokalnych firm?
Jak skuteczne kampanie reklamowe mogą wspierać rozwój lokalnych firm?
Dowiedz się, jak strategiczne podejście do kampanii reklamowych może przyczynić się do wzrostu lokalnych firm. Poznaj skuteczne strategie marketingu i ich korzyści dla małych przedsiębiorstw.
Jak wybrać idealną usługę szwalniczą: Poradnik dla początkujących
Jak wybrać idealną usługę szwalniczą: Poradnik dla początkujących
Odkryj kluczowe czynniki, które należy uwzględnić podczas wyboru usługi szwalniczej. Dowiedz się, co sprawia, że usługa jest doskonałym wyborem dla początkujących w świecie krawiectwa.
Agencja pracy – kiedy warto z niej skorzystać?
Agencja pracy – kiedy warto z niej skorzystać?
Agencja pracy - wsparcie, szybkie znalezienie pracy i dostęp do specjalistycznych ofert.
Ostatnie wpisy